BUDJA

BUDJA MASSAGE

Stacks Image 11





S p o r t m a s s a g e  


Geschikt voor mensen met een actieve en sportieve levensstijl. Zo kan een sportmassage een goede aanvulling op hun activiteiten zijn. Een sportmassage kan zowel sederend (kalmerend) als activerend (stimulerend) zijn.

Een sederende sportmassage kan worden toegepast na activiteiten om spieren te helpen sneller te herstellen na een prestatie. Deze vorm van sportmassage heeft een dehydraterend effect wat betekend dat vocht versneld wordt afgevoerd. Daarnaast kunnen een verhoogde spierspanning, ophopingen van afvalstoffen (de zogenaamde ‘knoopjes’ in de spieren of pezen) worden verminderd.

 
De activerende sportmassage kan worden toegepast voor een activiteit waarbij het lichaam wordt voorbereid op inspanning. De doorbloeding wordt verbeterd, waardoor er zuurstof naar de spieren gaat en het lichaam zich instelt op activiteit. De coördinatie wordt verbeterd, waardoor kans op letsel en ongevallen verkleind wordt.
 
De te gebruiken massage techniek wordt bepaald door te kijken naar de sport en de wensen van de sporter. De masseur kan, door regelmatig contact met de sporter, een beginnende blessure herkennen en de sporter eventueel doorverwijzen naar een geneeskundige. De sportmasseur beperkt zich bij het masseren in principe tot het masseren van ‘gezonde weefsels’. De behandeling van blessures wordt aan artsen en/of fysiotherapeuten overgelaten
 
De sportmassage wordt nooit toegepast in de volgende gevallen:
·    In de eerste dagen of weken nadat uw spier is gescheurd.
·    Bij een ontsteking aan de huid of een wond.
·    Als u koorts heeft.
·    Als uw spieren te zwaar belast zijn.
In deze gevallen is het beter om de sportmassage uit te stellen.
 
 
De sportmassage kan voor iedereen een geneeskrachtige werking hebben, ook als u spierpijn heeft of door een verkeerde beweging waardoor u in de rug, nek of elders in het lichaam problemen ondervindt.